Hoppa till textinnehållet

Så beställer du nytt kort eller ersätter ett trasigt kort

Ersätt ett befintligt bankkort i appen

1. Logga in i appen.

2. Klicka på menyn, välj Kundservice.

3. Klicka på Skicka meddelande.

4. Välj ämne ”Ersätta befintligt bankkort”.

5. Här skriver du i fritexten att du vill ersätta ditt befintliga bankkort.

  1. Ersätt ett befintligt bankkort i internetbanken

    1. Logga in i internetbanken.

    2. Skriv "ersätt kort" i "Fråga oss"-sökrutan på första sidan.

    3. En chatt som guidar dig kring kortersättning påbörjas.

    4. I många fall kan kortbeställningen göras direkt i konversationen.

  2. Ersätt ett befintligt kort i appen

    1. Logga in i appen.

    2. Klicka på menyn, välj kundservice.

    3. Tryck på "Fråga oss" och skriv "ersätt kort" i chatten.

    4. En chatt som guidar dig kring kortersättning börjar.

    5. I många fall kan kortbeställningen göras direkt i konversationen.

Kom ihåg!

Följ din kortbeställning

Efter att du har beställt ett kort kan du följa din beställning i appen eller internetbanken.
Så här följer du din kortbeställning

Aktivera ditt kort

Kom ihåg att du måste aktivera ditt nya kort efter att du fått hem det.
Så här aktiverar du ditt nya kort

Hitta din PIN-kod

Har du glömt PIN-koden till ditt bankkort kan du hitta den i din app eller internetbank. I appen: Klicka på Kort i menyn, välj bankkortet du vill se koden till och klicka på Visa PIN-kod. I internetbanken: Klicka på Konton och kort i menyn och sedan på Översikt, välj bankkortet du vill se koden till och klicka på Visa PIN-kod.

Vill du hellre ringa eller besöka oss?

Vill du hellre ringa eller besöka oss?

 

Spärra ditt kort

Ring 08-411 10 11.