Vilka betalningssätt finns det?
Autogiro per månad alternativt helår eller faktura per helår.
När dras avgiften för försäkringen?
Sista bankdagen i månaden.
Vad händer om jag inte har pengar på kontot?
Vi provar att dra nästa bankdag. Om det inte finns pengar på kontot skickas en påminnelse per post där det framgår att det kommer dras dubbelt nästkommande månad. Om pengar fortfarande inte kan dras kommer försäkringen att sägas upp. Om du har autogiro för helår och vi inte lyckas dra pengarna skickas en fakturapåminnelse som måste betalas, det kommer inte dras via autogirot.
Hur ändrar jag konto för autogiro?
Ring 0771-55 00 55 så hjälper vi dig. Saknar du en kod skaffar du den i internetbanken eller på ett kontor. Kundservice
Varför har det dragits dubbla avgifter på mitt konto?
De vanligaste orsakerna till en dubbeldragning är:
- Ändring av försäkring gjord nära ett månadsskifte.
- Försäkringen var obetald föregående månad på grund av att det inte fanns pengar på kontot.
- Försäkringen är nytecknad och då blir första betalningen högre eftersom man betalar för återstående dagar för den månaden man tecknade försäkringen samt för nästkommande månad.
Tänk på att det ofta framgår av betalningsplanen, som du fått tillsammans med försäkringsbrevet, ifall vi kommer att dra dubbelt vid första betalningstillfället.