Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies
Kundcenter – kontakta oss på telefon
- Personlig service på telefon
- Öppet vardagar 08.00-18.00
- Hjälp med vardagsärenden, frågor om lån, sparande och försäkringar.
Så gör du för att aktivera vår telefontjänst
För att kunna få hjälp med dina ärenden på telefon behöver du aktivera vår telefontjänst. Det gör du enklast i internetbanken.
Du som har internetbanken
Du som saknar internetbanken
Skaffa både internetbanken och telefontjänsten med hjälp av Mobilt BankID.
Aktivera telefontjänsten på ett bankkontor
Välkommen att ringa
Har du glömt din kod?
När du ringer oss behöver du identifiera dig för att vi ska kunna hjälpa dig. Detta kan du göra på två sätt:
- Mobilt BankID. Skaffa Mobilt BankID
- PIN-kod. Logga in och skapa ny PIN-kod för att ringa
Vanliga tjänster i självbetjäningen
Vanliga tjänster i självbetjäningen är att kolla saldo, göra överföringar och ladda kontantkortet till mobilen. Välj att gå direkt till den tjänst du är intresserad av genom att trycka:
- 10# Tillgängligt belopp (inklusive eventuell kontokredit)
- 12# Senaste transaktioner
- 16# För belopp till konto, ej bokförda (pengar på väg till kontot)
- 20# Överföring mellan egna och gemensamma konton
- 20# Överföring till annans konto inom banken*
- 73# Ladda kontantkort till mobiltelefon*
*Särskild anslutning krävs. Ring 0771-55 00 55 välj 2# för att ansluta dig.
Vanliga frågor och svar
Storhelger och röda dagar som vi har stängt
Jul och nyår: julafton 24 december, juldagen 25 december, annandag jul 26 december, nyårsafton 31 december, nyårsdagen 1 januari, trettondedag jul 6 januari.
Påsk: långfredagen, påskafton, påskdagen, annandag påsk.
Midsommar: midsommarafton, midsommardagen.
Andra röda dagar som vi har stängt:
1:a maj
Kristihimmelsfärds dag
Nationaldagen 6 juni
Alla helgonsdag