Kundcenter – vi hjälper dig

  • Personlig service på telefon
  •  Öppet vardagar 08.00-18.00
  • Hjälp med vardagsärenden, frågor om lån, sparande och försäkringar.

Så gör du för att aktivera vår telefontjänst

För att kunna få hjälp med dina ärenden på telefon behöver du aktivera vår telefontjänst. Det gör du enklast i internetbanken.

Du som har internetbanken

Du som saknar internetbanken

Skaffa både internetbanken och telefontjänsten med hjälp av Mobilt BankID.

Aktivera telefontjänsten på ett bankkontor

Har du glömt din kod för att kontakta oss?

När du ringer oss behöver du identifiera dig för att vi ska kunna hjälpa dig. Detta kan du göra på två sätt:

Vanliga tjänster i självbetjäningen

Vanliga tjänster i självbetjäningen är att kolla saldo, göra överföringar och ladda kontantkortet till mobilen. Välj att gå direkt till den tjänst du är intresserad av genom att trycka:

  • 10# Tillgängligt belopp (inklusive eventuell kontokredit)
  • 12# Senaste transaktioner
  • 16# För belopp till konto, ej bokförda (pengar på väg till kontot)
  • 20# Överföring mellan egna och gemensamma konton
  • 20# Överföring till annans konto inom banken*
  • 73# Ladda kontantkort till mobiltelefon*

*Särskild anslutning krävs. Ring 0771-55 00 55 välj 2# för att ansluta dig.

Kundcenter Snabbvalsguide

Vanliga frågor och svar

Helgdagar som vi har stängt

Jul och nyår

Julafton 24 december, juldagen 25 december, annandag jul 26 december, nyårsafton 31 december, nyårsdagen 1 januari, trettondedag jul 6 januari.

Påsk

Långfredagen, påskafton, påskdagen, annandag påsk.

Midsommar

Midsommarafton, midsommardagen.

Fler helgdagar

1 maj
Kristi himmelsfärdsdag
Nationaldagen 6 juni
Alla helgons dag