Anpassar för framtiden

- Idag utför man många av sina bankärenden på egen hand, i sin app eller internetbank, och behöver vår expertis vid stora livshändelser, till exempel när man köper bostad, ska skriva samboavtal eller få rådgivning kring sparande, säger Janne Ulväng, rörelsechef på Sparbanken.

Det är också delvis därför banken bygger om. För att anpassa för hur kunderna behöver sin bank. Banken har tidigare byggt om kontoret i Arboga. Nyss blev även Köpingskontorets ombyggnation färdig.

Nya rådgivarrum i Kungsör

- När vi nu bygger om vårt kontor i Kungsör ser vi till att bygga nya, anpassade rådgivarrum så vi kan träffa och hjälpa ännu fler kunder, säger Maria Franson, kontorschef på Sparbanken.Maria Franson och Janne Ulväng i de ombyggda lokalerna
Självklart kan man som kund få hjälp med snabba och lite enklare ärenden också. Oftast är det då bankens Kundcenter som guidar rätt.

-Vårt Kundcenter är hjärtat i banken, och finns på vårt kontor i Köping. De finns tillgängliga alla vardagar och kan hjälpa våra kunder med i stort sett allt, säger Janne.

Och inte nog med att ni satsar genom att bygga om. Banken anställer också fler medarbetare just nu. Berätta!

- Vi på Sparbanken är alltid intresserade av att hitta duktiga medarbetare. Vi är ett härligt gäng som gillar att jobba tillsammans. Vi har nära till varann, både över kontorsgränserna och mellan olika kompetenser, säger Janne Ulväng och ler.