I december 2022 påbörjar Sparbanken ombyggnation av sitt bankkontor i Kungsör. Banken rekryterar också fler medarbetare. Möt Janne och Maria på Sparbanken Västra Mälardalen, banken som satsar framåt och bygger om för att kunna hjälpa sina kunder på bästa sätt nu och framöver.
Anpassar för framtiden
- Idag utför man många av sina bankärenden på egen hand, i sin app eller internetbank, och behöver vår expertis vid stora livshändelser, till exempel när man köper bostad, ska skriva samboavtal eller få rådgivning kring sparande, säger Janne Ulväng, rörelsechef på Sparbanken.
Det är också delvis därför banken bygger om. För att anpassa för hur kunderna behöver sin bank. Banken har tidigare byggt om kontoret i Arboga. Nyss blev även Köpingskontorets ombyggnation färdig.
Nya rådgivarrum i Kungsör
- När vi nu bygger om vårt kontor i Kungsör ser vi till att bygga nya, anpassade rådgivarrum så vi kan träffa och hjälpa ännu fler kunder, säger Maria Franson, kontorschef på Sparbanken.
Självklart kan man som kund få hjälp med snabba och lite enklare ärenden också. Oftast är det då bankens Kundcenter som guidar rätt.
-Vårt Kundcenter är hjärtat i banken, och finns på vårt kontor i Köping. De finns tillgängliga alla vardagar och kan hjälpa våra kunder med i stort sett allt, säger Janne.