Välkommen till Kundcenter

0771- 55 00 55 

Självbetjäning

Öppet dygnet runt

Personlig Service och Kundcenter

Öppet vardagar 8-20

Få en ekonomisk genomgång

Du får hjälp av våra rådgivare att gå igenom din ekonomi och får förslag på om något kan bli bättre. Det kan vara allt från bolån och försäkringar till sparande och pension. Vi hjälper dig gärna med hela din ekonomi.

Gör ärenden själv

Snabba ärenden fixar du själv dygnet runt genom att välja 1 Självbetjäning. Du kollar saldo, gör överföringar och laddar kontantkortet till mobilen.

Få hjälp med vardagsärenden

Behöver du hjälp med kortet, vill du ha vägledning i internetbanken eller appen eller har du andra frågor om din vardagsekonomi? Hör av dig till oss!

Fler digitala tjänster

Vi har fler smarta digitala tjänster som komplement till telefonen. Bland annat internetbanken, där du betalar räkningar, tecknar försäkringar och ser över dina lån när det passar dig. I appen gör du många av de ärenden som du normalt gör i internetbanken, direkt i mobilen eller i surfplattan när det passar dig bäst.

Anslut dig

Du identifierar dig till telefontjänsten med din personliga kod eller med Mobilt BankID.

Du identifierar dig till telefonbanken med din personliga kod eller med Mobilt BankID. Du kan skaffa en personlig kod eller Mobilt BankID på något av våra bankkontor.

Kom igång

Kom igång

Du väljer enkelt en kod i internetbanken, under Tillval – Telefonbanken eller så besöker du ett av våra kontor. För att sätta igång ringer du 0771-55 00 55 och väljer sedan:

  • Tryck 1 för Självbetjäning
  • Tryck 2 för Personlig service
  • Tryck 3 för Kundcenter

Knappa in ditt personnummer (10 siffror) och din personliga femsiffriga kod eller tryck # för att starta identifiering med Mobilt BankID.

Vanliga tjänster i självbetjäningen

Vanliga tjänster i självbetjäningen är att kolla saldo, göra överföringar och ladda kontantkortet till mobilen. Välj att gå direkt till den tjänst du är intresserad av genom att trycka:

  • 10 för Tillgängligt belopp
  • 12 för Senaste transaktioner
  • 20 för Överföring
  • 40 för Värde på enskild fond*

*Fondnummer hittar du här

Köp och sälj fonder

För att sälja fonder ring 0771-55 00 55 tryck 1 för självbetjäning och knappa dig sedan fram. Välj vilken fond du vill köpa eller sälja genom att ange fondnumret. Fondnummer hittar du här. För att köpa eller flytta fonder, tryck 2 för Personlig service eller gör det själv i internetbanken eller appen.

Pris

Vår telefontjänst för Privat kostar ingenting. Du betalar till din teleoperatör för uppkoppling och samtalstid. För vissa tjänster betalar du ett pris, till exempel aktiehandel och utlandsbetalningar.

Det vanligaste frågorna

Hur många siffror ska jag ha i min personliga kod?

Fem siffror. Koden ska inte vara för enkel som 12345, 11111 eller bestå av delar av ditt personnummer. Du kan även legitimera dig med Mobilt BankID.

Jag har glömt min kod, vad gör jag?

Du skaffar en ny kod i internetbanken, under Tillval – Telefonbanken eller besöker ett av våra bankkontor. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.

Hur säkert är det att göra bankärenden via telefon?

För att våra tjänster via telefon, mobil eller internet ska vara säkra behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. Via telefon legitimerar du dig genom ditt personnummer och din femsiffriga personliga kod eller med ditt Mobila BankID.

Jag har tjänsten snabbsaldo till mobilen och har bytt mobilnummer, vad gör jag?

Avsluta tjänsten snabbsaldo (72) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.