Välkommen som kund till Sparbanken Västra Mälardalen!

Vi hoppas att du kommer att trivas som kund hos oss och vill ge dig några tips som vi tror att du har nytta av.

Utöka ditt Mobila BankID

För att lägga upp betalningsmottagare eller göra överföringar tll andra personer i internet- och mobilbanken behöver du utöka användningen av ditt Mobila BankID. Kodkortet skickas automatiskt hem till dig inom fem dagar från det att du blev kund.

Välkommen in och hämta ut en säkerhetsdosa

Om du vill vara säker på att alltid ha tillgång till internetbanken rekommenderar vi dig att hämta ut en säkerhetsdosa på något av våra kontor. Säkerhetsdosan är en id-metod för inloggning i internetbanken och är bra att ha om du till exempel förlorar din smartphone och inte kommer åt ditt Mobila BankID.

Hjälp med bankbytet?

Vi hjälper dig med det praktiska när du byter bank till oss. Börja gärna med att kolla igenom checklistan.

Funderar du över något?

Om du behöver hjälp eller har frågor kring hur du kommer igång att använda mobil- och internetbanken är du välkommen att ringa vårt Kundcenter: 0771 – 55 00 55.

Återigen varmt välkommen som kund hos oss och tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp med något.